DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Výlety

V höhlích Bielatalu

29. června 2013 v 20:53 | Aleš
Po roce jsme se domluvisi s Cipískem vyrazit do jeskyní Bielatalu. Předpověď počasí vypadala špatně, ale na konec bylo podstatně lépe než se čekalo. Nejprve jsem mu ukázal jeskyni Johanner-Ruscher-Höhle, ve které jsem byl minulý rok s Radkem. Tentoráte byly stěny sestupového komína mokré a tak výstup zpět na povrch byl těžký. Nepřispěl tomu ani nějaký bacil co se mi usadil na průduškách.

Znovu v podzemí Bielatalu

16. září 2012 v 19:06 | Aleš
Další výprava do jeskyní Bielatalu se uskutečnila v jiném složení než tradičně. Cípísek dal přednost lezení dokud se dá a tak jsem do klálovství temnoty, vlhka, netopýrů a pavouků zlákal kolegu Radka. Brzo ráno jsme se přesunuli do Ostrova a usilovným pochodem se vydali přes hranici za první jeskyní.

Jeskyně u Obra

8. července 2012 v 19:49 | Aleš
Pravidelné bouřky promáčely pískovcové oblasti v celém Česku a tak na Cipíska sedla nouze kam vyrazit lézt. Také díky tomu, že chráněný fógl z Obra konečně zmizel a s ním i zákaz vstupovat do této oblasti, domluvili jsme se na dalším výletu do Ostrovských jeskyní.

Cesta do Pekla

30. června 2012 v 16:47 | Aleš
Slibované jasno a tropická vedra jsme se rozhodli strávit v Máchově kraji. Volba padla na místo, které mám v merku už delší dobu. A sice údolí Peklo. Tak se nazývá údolí Robečského potoka mezi Zahrádkami a Českou Lípou. Potok tu zaplavuje nivu sevřenou v údolí lemovaném pískovcovými skalami. I pro laika krásná přírodní zajímavost, natož pro nějakého kytkologa.

Jeskyně v Ostrově a Bielatalu

20. května 2012 v 20:12 | Aleš
Konečně se podařilo domluvit a hlavně vyrazit na další výpravu do podzemí s Cipískem. To je vždy záruka kvality. Bohužel hlavní tahák, tedy jeskyně u Obra, je teď nepřístupná protože na Obrovi hnízdí nějakéj fógl a tak je okolí pod dohledem zelených mužíků. Bohužel se nejedná o ufony, ale o ochranáře a s těmi neradno diskutovat. Vybíráme tedy náhradní plán. A jak už to tak často bývá, když se něco upeče bez nějakého dlouhého bádání, je to nakonec výtečné. A tak tomu bylo i tentokrát.

Tam kde čert ryl

10. března 2012 v 16:22 | Aleš
Brodím se suchou loňskou travou hlubokým úvozem v lese nedaleko města Sázava. V ruce foťák a starou mapu s tajemnými čarami. Co, že je na tom zajímavého? Nějaký les, mapa nebo snad ta tráva? Kdepak. Ten úvoz, ve kterém se prodírám travou a zakopávám o ostružiní, totiž kdysi vyoral čert!

Mastník a Vrchlice - dvě krátké procházky

30. října 2011 v 11:00 | Aleš
Díky svátku vzniku Československa 28.10. vznikl letos prodloužený víkend. Tak nějak už se nemůžeme pouštět do žádných větších akcí, proto jsme jej strávili jen na chajdě. Bez nějakého toho výletu jsme se však obejít nemohli. Vyrazili jsme tedy alespoň na dvě kratší procházky za podzimní přírodou, historií a trochu i vodáckým průzkumem.

Roadshow jihozápad

6. července 2011 v 19:15 | Aleš
Z různých důvodů a také proto, že jsme podcenili přípravu akce v Meklenburských jezerech jsme nakonec nevymysleli na prodloužený víkend nic zvláštního. Shodli jsme se pak na tom, že prostě někam vyrazíme jak se říká na zdař bůh a uvidíme. Vzali jsme si sebou jeden ze svatebních darů, konkrétně atlas turistických map České republiky a vyrazili směr západ. Proč západ? A proč ne? Protože jsme cesou potřebovali něco hodit k lenčiným rodičům a to je od nás na západ.

Přes český Stonehenge na Pravdu

20. března 2011 v 7:27 | Aleš
S víkendem vždy nastává honička co podniknout. Obvykle se nakonec, ale uskuteční něco úplně jiného než k cěmu jsem celý týden napínal organizační snahu. Původní záměr otevření vodácké sezóny, výsledek pěkný pěší výlet na jedno z tajemných míst v Čechách.

Štepánský výlet do Polabí

26. prosince 2010 v 15:19 | Aleš
Turisti
Po povinném povánočním kolečku po příbuzných jsme se rozhodli provětrat se na vzduchu.  Za cíl jsem zvolil místo, které se nachází nedaleko domova, o kterém už  vím dlouho, ale vždy výlet k němu přebil nějaký atraktivnější cíl. Tak konečně přišla možnost jak plán osvěžit a vytáhnout z pomyslného klobouku.

Ponikelská jeskyně

12. prosince 2010 v 18:16 | Já
jeskynar
Rok se sešel s rokem a opět jsem v mejlu našel pozvánku od Cipíska na jeho poslední slanění. A protože Cipískovy akce jsou jako pouštní květiny, tedy kvetou zřídka, ale o to krásněji, neváhali jsme ani vteřinu a byli rozhodnuti vyrazit. Po loňské akci v Labském údolí zvolil Cipísek za cíl tentokráte okolí Semil, kde nám přístřeší a pohodlné přespání zajistil Láca ve své chalupě. Hlavním tahákem na neděli byla návštěva jeskyně u Poniklé.

Jeskyně v Labském údolí

14. prosince 2009 v 9:14 | Já
Prosinec je čas všelijakých tradičních akcí, uzavírání sezón různých sportů, zájmů a podobně. Horolezci dělají například tzv. poslední slanění. To naše klubové jsem promeškal akcí v Egyptě, ale Cipískovo poslední slanění jsem si rozhodně nechtěl nechat ujít. Po předchozích ročnících, kdy se přelaňovalo na Suškách udělal letos Cipísek radikální změnu. Konečně se podařilo zorganizovat výpravu do pseudokrasových jeskyní v Labáku, o které již mnohokrát mluvil.

Stvořidla bez lodě

7. prosince 2009 v 12:21 | Já
Pro sobotní výlet jsme tentokrát zvolili Posázaví, konkrétně úsek Sázavy mezi Světlou nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou. Tento úsek je znám též pod názvem Stvořidla. Což je místo známé zejména vodákům, protože v sevřeném lesnatém údolí řeka Sázava tvoří pěkné peřeje. Spolu s úsekem Týnec - Pikovice patří mezi dva nejzajímavější úseky Sázavy. My jsme se vydali z Ledče nad Sázavou proti proudu po červené značce až do Světlé nad Sázavou. Celkem pohodových 14 km procházky. Zpět do Ledče nás dovezl motorák. Krom pěkné procházky jsme jako vedlejší cíl provedli průzkum tohoto úseku, který na nás již čeká, zatímco my čekáme na jarní vodu.

Mesíční údolí

18. listopadu 2008 v 7:11 | Já
Svátek 17.11. jsme se rozhodli místo rvaček s policí, kladením věnců k pomníkům nebo protestování proti čemukoliv oslavit po svém a udělat si nějaký pěkný výlet. Cipískovi se nikam zlákat nenechali a tak rychlovolba padla na výlet do Měsíčního údolí. Krom pěkného výletu byl vedlejším cílem průzkum Konopišťského potoka z hlediska jeho vodáckého potenciálu.