DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Mořský kajak

Praha - Mělník

17. listopadu 2012 v 19:45 | Aleš
Letos jsem se rozhodl zůčastnit na tradičním splutí Praha Mělník, které je pořádáno na závěr seakajakářské sezóny. Dle instrukcí měl být start mezi 7 - 7:30 no jak to bývá vyrazilo se až po osmé.

Pádluj o 106

10. června 2012 v 15:11 | Aleš
... tak se nazývá seakajakářský maraton na 106 km, který pořádá Ondra z Liberce. Letos se jel druhý ročník. Nultého ročníku jsem se nezůčastnil protože se konal ve všední den a prvního už ani nevím proč. Druhý ročník, této akce jsem si tedy nemohl nechat ujít. Abych nejel sám zlákal jsem na tuto projížďku na lodičkách ještě Dvořkina. Také abych neměl tendence z účasti na akci vycouvat, zavázal jsem se věnovat 10 kč za každý ujetý kilometr Sportovnímu klubu vozíčkářů.

Chorvatsko

1. listopadu 2010 v 20:57 | Aleš a Lenka
SeaK
Lidé od nás z firmy minulý rok založili tradici podzimního jachtaření v Chorvatsku. Již minulý rok jsem si říkal, že by se toho dalo využít pro nějaký pěkný seakajakový výlet. Letos jsme si s Lenkou řekli naše obvyklé motto "proč ne?", domluvili se na dopravě a vyrazili. Předpověď slibující silný vítr neslibovala ideální podmínky pro vnější pásmo ostrovů a tak jsme zvolili cestu, která se držela hodně při zdi, ale nelitujeme.
Abychom čtenářům zprostředkovali zajímavou sondu do tohoto výletu, rozhodli jsme zveřejnit oba naše deníčky tak, jak jsme si je večer co večer zapsali do notýsku. Je tak možné porovnat názory na stejné události z pohledu muž vs. žena či kormidelník vs. háček.

Perličky z Lenčina švédského deníčku

15. října 2010 v 19:57 | Lenka a Aleš
eskymak
Po prostudování papírového deníku, který si vede Lenka jsem z něj vyzobnul pár vět, které pěkně doplňují můj již dříve uveřejněný deník. No konec konců posuďte sami.

Švédsko souostroví sv. Anny

8. října 2010 v 7:06 | Aleš
eskymak
Podzimní výlety na kajaku do Skandinávie jsou už pomalu tradicí. Po finských jezerech a loňských Alandech tentokráte byla naplánována sedmidenní plavba ve švédském souostroví sv. Anny. To se nachází na východním pobřeží Švédska jižně od Stockholmu.

Z Děčína do Drážďan

20. září 2010 v 7:01 | Já
SeaK
Stejně jako minulý rok, i letos se nám poštěstilo před plánovanou dovolenou se trochu rozpádlovat na sladké vodě. Takže takové další pokračování našeho seriálu na mořském kajaku bez moře. Ondra z Liberce pořádal vyjížďku na Labi z Děčína do Drážďan, tak jsme nezaváhali a přidali se.

Insel Rügen alias ostrov Rujána

8. července 2010 v 8:24 | Aleš
SeaK
Přesto, že jsem vyrůstal přesně v časech kdy dovolené u moře ("co má v létě deset stupňů") v endéer byly v kurzu, tak se mi tato kratochvíle, na rozdíl od Lenky, vyhnula. Musím si tak tyto mezery doplňovat jak se říká na stará kolena. Po nedávné akci v okolí ostrova Usedom jsem tentokráte zvolil za cíl severní pobřeží ostrova Rujana s pověstnými křídovými útesy. Protože, kdo nebyl na Rujáně, jako by nebyl v endéer. Cíl expedice byl vyrazit z města Sassnitz, obeplout kap Arkona, někde přistát a vrátit se pro auto. Respektive hlavním cílem bylo užít si pár pěkných dní na moři a při té příležitosti trochu zapádlovat.

Mezi Lefkadou a Ithakou

28. června 2010 v 7:11 | Já
SeaK
Po lońské úspěšné akci na Kefalonii nám v hlavách ležela myšlenka na takzvaný island hopping po ostrovech východně od Lefkady. V nejdivočejších snech a plánech jsem uvažoval i o přejezdu na bájný ostrov Ithaka spojený s legendárním Odyseem, což mi ale vzhledem k dlouhým přejezdům a frekventovaným námořním trasám připadalo skoro až moc odvážné. Jak to nakonec dopadlo? To si přečtěte v našem lodním deníku.

Insel Usedom na truc

26. května 2010 v 7:31 | Já
SeaK
Jak už to u našich víkendů často bývá zvykem, všechno je nakonec jinak než se plánovalo a čekalo. Chystanou akci na Meklenburských jezerech odvolal David týden dopředu ze zdravotních důvodů. Co teď? Já byl spíše pro divokou vodu v Alpách a Lenka spíše pro to jet někam na mořský kajak. Již delší dobu máme v merku oblast ostrova Usedom na Baltu. K čemuž nás inspiroval kamarád Ondra z Liberce, který tam podnikl několik akcí. Předpověď počasí pro Balt slibovala okno krásného počasí, tak bylo rozhodnuto. Teď jen jestli bude moci také Honza, se kterým jsme se tam letos už jednou chystali a/nebo Cipísek, který projevil o tuto akci jistý zájem. Bohužel nemohl ani jeden z nich. Tak tedy zase sami? Přes Davida zkoušíme v místní půjčovně zarezervovat kajak, aby jsme ho nemuseli tahat odtud. Ale opět smůla, fousáč má všechno zarezervovaný. Co těď? Jako by se proti nám něco spiklo. Kašleme na to? Ne! Půjčíme si kajak tady a na truc pojedeme. A jak jsme řekli tak jsme také udělali.

Jak to chodí na dablkajaku

8. ledna 2010 v 13:45 | Já
Nedá mi to, abych se nepodělil o drobný střípek událostí, který krásně ilustruje výhody jízdy na dablkajaku. Jistě mnozí z vás četli deníček ze Silvetra v Benátské laguně. Případně viděli i video. Ti co tak učinili ví, že poslední den opravdu nebylo počasí úplně ideální, ale přesto jsme vyrazili do větru, vln a deště. Jak jsem psal v deníku, Lenka to v půlce cesty k městu chtěla otočit, ale nakonec byla ráda, že jsme jeli dál a užili si zajímavý a pěkný výlet.

Laguna di Venezia (Silvestr 2009)

5. ledna 2010 v 6:14 | Já
Jedu nočníma Alpama ze silvestrovské akce, hustě sněží a já vzpomínám. V dávných dobách Pitomé party bych v kufru vezl nejspíše zpěvník Spirituálů, kytarku, společenskou hru a při nejlepším běžky. O něco později už by to byl asi mokrej stan a promáčený pohorky. V dobách horolezeckého rozmachu by se v kufru jistě našly skialpy nebo sněžnice. Tentokráte však v kufru odpočívá mokré hydro promáčené slanou vodou a padající sníh olizuje mořský dablkajak, který se veze na střeše auta.
Vracíme se s Lenkou z krátkého výletu v Benátském zálivu. Počasím nám moc nepřálo, ale i tak nelitujeme, že jsme vyrazili na cestu. Jak jsme se tedy měli ...

Navigace na širém moři

20. října 2009 v 8:35 | Já
V dnešní době hi-tech technologií a podrobných map zaniká tradiční znalost navigace. Nedávno se mi do ruky dostala zajímavá kniha, kde bylo popsáno umění polynésanů, kteří dokázali na širém moři poznat směr k nejbližšímu ostrovu, podle jemných vibrací pociťovaných na šourku od odražených vln. Podobně jako se do antény přehledového radaru vrací elektromagnetické vlny odražené od jednotlivých objektů. Například letadel. Vzhledem k tomu, že se tamní vody hemží žraloky, byla taková "anténa" ve vodě dost ohrožena. Slyšel jste někdo o tom někdy?

Každopádně je to další z mála výhod co májí muži oproti ženám. Takže, až se ztratíte na moři - svléknout a šup do vody. Bohužel vzhledem k teplotní závislosti plochy "antény" nebude asi moc fungovat v chladných mořích a oceánech. Každopádně to zkuste a dejte vědět. Já si tedy asi, ale i tak raději zase vezmu GPS.

Alandské ostrovy (lodní deník)

7. října 2009 v 7:18 | Já
O Alandských ostrovech jsem četl, že jsou to ostrovy okounů. My by jsme tyto ostrovy označili spíše jako ostrovy medůz, labutí a větru. S tím jsme se na své osmidenní 219 kilometrů dlouhé cestě setkávali nejčastěji. Také to jsou nepochybně ostrovy červených silnic a vstřícných lidí.

Jsme na Alandských ostrovech

25. září 2009 v 12:00 | Já
Jednou na sever a jednou na jih. Zatimco cervnová dovolená byla ve znamení teplého Středomoří a výletu kolem Řeckého ostrova Kefalonie, tak podzimní dovolená míří na sever. Konkrétně do Botnického zálivu mezi Švédskem a Finskem na Alandské ostrovy.

Kolem Tajvanu na mořském kajaku

22. září 2009 v 8:23 | Já
V něděli jsme se vrátili z dlouho chystaného výletu, při kterém jsme na mořských kajacích obepluli ostrov Tajvan. Akce jsme se nakonec zůčastnili jen ve třech. Já s Lenkou na dablu a Cipísek na singlkajaku. Počasí nám víc než přálo a vše vyšlo na 100%.

Akce Spreewaldské okurky

23. července 2009 v 8:17 | Já
Takto jsem pracovně pojmenoval další výlet z cyklu na mořském kajaku bez moře. Jako cíl byla zvolena spleť kanálů, které vytváří řeka Spréva (Spree) v Německu kousek za Drážďanama - Spreewald. Oslovených bylo více, ale nakonec v síti uvízly další dva párečky - Klára s Kubou a Ilča s Davidem. David našel půjčovnu, kde půjčují prijony, zamluvil je a mohlo se vyrazit. Celkem jsme ve zdejší krajině strávili čtyři dny vyplněné pádlováním a pohodou.

Kolem Kefalonie - deníček

25. června 2009 v 11:19 | Já
Řecký ostrov Kefalonie je jedním z Jónských ostrovů. Podle některých názorů je to nejkrásnější řecký ostrov, ale to je otázka vkusu. My jsme na jeho půdě a v okolních vodách strávili osm dní a moc se nám líbil. Jak jsme se měli si můžete přečíst v přepisu mého deníku, který jsem tam vedl.

Malá Sportovní Agitka

23. června 2009 v 8:53 | Já
Nejprve upozornění pro feministky, nečtěte tento hnusný šovinistický článek!!!
Možná to pánové znáte, právě jste se při výletě například na kolech správně kousli, hrábli si na dno, zadejchali se, prostě se s tím kopcem pěkně porvali. Případně ho jen zcela normálním tempem vyjeli. Tep se pomalu ukliďňuje, stehení svaly jsou ještě napumpované krví, spokojeni se svým výkonem vychutnáváte pohled do krajiny a upíjíte jonťák. V tom se v dálce ze zatáčky vynoří osoba šlapající na nejlehčí převod, v horším případně kolo tlačící. Ona!

Jsme na Kefalonii

12. června 2009 v 12:10 | Já
Pádlujeme na Kefalonii. Opět je tedy pro rodiče, přátele a kamarády otevřen SMS Blog s aktuálními zprávami z našeho putování. Počasí nám snad přeje. Plán je jednoduchý, pokusíme se co největší část ostrova objet po směru hodinových ručiček. Západní pobřeží by mělo být nejkrásnější takže má prioritu, ale samozřejmě kde a kolik toho napádlujeme rozhodne počasí, vítr, vlny a další faktory. Takže pádlování zdar. Ales a Lenka
P.S. : Prosíme ty, kteří pravidelně budou sledovat SMS Blog, aby pod tímto článkem zanechali komentář respektive podpis. To ať máme přehled kolik lidí to čte a zda má smysl to dělat.

Silvestr 2008

5. ledna 2009 v 7:22 | Já
Už jsem za svůj život trávil Silvestra různými způsoby. S rodiči u televize, s opilými kamarády na chatách a chalupách, na horách se skialpy, pěšky či na sněžnicích, inu prostě na různých místech a při různých aktivitách. Letos shodou okolností a také proto, že letošní rok byl ve znamení vodních sportů uzavíráme rok 2008 na mořských kajacích s Ondrou v Chorvatsku.