DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Military

Ženijní den Lešany

21. května 2011 v 20:42 | Aleš
Po šesnácté se otevřely po zimní pauze dveřě muzea v Lešanech. Tentokráte bylo tématem ženijní vojsko. Součástí byly ukázky nejen této součásti armády, ale také ukázky záchraných složek, nových přírustků do muzea, sraz autobusových veteránů, táborů klubů vojenské historie a další a další věci. Tetokráte snad i kvůli výhružkám meterologů (samozřejmě se nenaplnily) nedorazily takové masy lidí jako normálně. I proto byla letošní návštěva této akce velmi vydařená. Společnost mi dělali dva kolegové z práce a jejich kamarád. Takže, zatím zdar a uvidíme se v srpnu na tankovém dni.

8. Tankový den v Lešanech

30. srpna 2010 v 7:23 | Já
Tank

Tak jsme opět po roce s Lenkou vyrazili na tankový den do Lešan zkouknout co se objevilo v muzeu nového. Počasí moc postávání na louce nepřálo, ale na druhou stranu vytvořilo efektní bahno, které jsem uvítal více než loňský prach.

Letecké muzeum Kbely

16. srpna 2010 v 7:11 | Já
Letadlo
Ač jsem jako malý chlapec s otcem navštívil kdejaké vojenské muzeum, tak letecké muzeum ve Kbelích z neznámého důvodu uniklo naší pozornosti. Proto jsme se s Lenkou rozhodli tuto mezeru zaplnit o sobotním dopoledni, kdy počasí ještě úplně nesplňovalo naše představy.

7. Tankový den Lešany

31. srpna 2009 v 8:58 | Já
Tak jsem po dvou letech zase dorazil na tankový den do Lešan. Minulý rok jsem vynachal protože jsme tou dobou byli s Lenkou ve Finsku. Letos jsme si tankový den nenechali ujít. Měly se představit nové přírůstky darované řeckou armádou tanky M48, M60 a Leopard 1.
Počasí bylo nad očekávání dobré a tak po ročnících kdy jsem zažil bláto, kyprou půdu, přišel ročník kdy se diváci dusili prachem za skřípotu tankových pásů. Jako tradičně akci zahájil lehký tank vzor 38 a T72M4. Pak už následovaly ukázky dvojic tanků které stály proti sobě v různých dobách a lokálních konfliktech.
Následovala bojová ukázka jakože z Afgánistánu a po přestávce bojová ukázka ze SNP. Osobně mě obě ukázky zklamaly. Byly málo věrohodné, neměly spád, aktéři se po bojišti procházeli jako na rande v parku a podobně. Snad to do příště vylepší.

Tatra den

26. května 2008 v 7:18 | Já
Pár fotek z Tatra dne pořádaného při zahájení třinácté sezóny vojenského muzea v Lešanech.
Merkava nesmí chybět
A nakonec něco na kolejích pro Cipíska (že by MTH?)

Auto & Technik MUSEUM SINSHEIM

15. dubna 2008 v 9:30
Vzhledem k vývojové práci co dělám (řídící systémy k dieselgenerátorům) je občas potřeba něco vyzkoušet přímo na motoru a ne jen na simulátoru. To se obvykle děje u našeho partnera ve Švýcarském městečku Langoš. Ono se teda přímo takhle nejmenuje, ale německy umím jen o trochu lépe než mongolsky a nechce se mi hledat správný speling, jak říkáme my češtináři. Ono to stejně není důležité. Nejezdíme tam jen na testy, ale i na pařby za jedním přeběhlíkem z naší firmy. (Pokud to čte někdo z vedení - jezdíme tam samozřejmě hlavně, hlavně testovat) Průmerně tedy tak jednou ročně jezdím a vždy když jsme projížděli okolo německého města Sinsheim jsem z dálnice smutně hleděl na řadu tanků vedle dálnice a letadla instalovaná nad střechou muzea. Nikdy nebyl čas se zastavit. Časem vedle dálnice vyrostla zeď, asi aby jste bez placení neviděli ani zblo. Při poslední cestě z testů v Langoši se ta příležitost konečně naskytla a měli jsme celé 4 hodiny na prohlídku rozsáhlé expozice. Samozřejmě jsem se těšil zejména na vojenskou techniku.
Sherman v pozadí trosky Panthera
Expozice válka v Africe
Vstupné pro dospělého bez vstupenky do kina IMAX dělá 12,50 eur.
Zajeďte si tam a udělejte si sami obrázek, ale uvedu alespoň co zaujalo mě:
- trosky Panthera
- všeobecně celá expozice vojenské techniky (expozice válka v Africe)
- trosky Stuky vytazené z vody (super patina)
- porovnání Concorda a TU-144
- motor z ponorky a lodní motor (deformace povoláním, dva dny před návštevou jsme trávili hraním si s podstaně menšími dieselmotory)
- policejní dvanáctikolo
- expozice venovaná značce Ferrari
- Junkers tzv. vlnitý plech
Junkers vlnitý plech
TU-144
Concorde
Motor z ponorky rok 1917
Motor z torpédoborce
A kde se zastavíme příště? V nedalekém městě Speyer je další muzeum, kde slibují Boeing 747, Antonov AN-22, Ponorku a mnoho dalšího, ale hlavně, hlavně tam mají hausboot Kelly family ..... Sometimes I wish I were an angel, Sometimes I wish I were you ........ Bleeeeeeee

Odkaz na obě muzea - http://www.technik-museum.de/