DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Lezení a hory

Na chlupatých lyžích opět v Stubaikách

18. února 2013 v 18:52 | Aleš
Stubaiské Alpy jsou pro mě ideálním skialpovým terénem takže kam jinam mohl směřovat první výlet po dvou letech půstu než opět do mých oblíbech hor. Podařilo se zlákat oblíbené parťáky Cipíska a Davida a rovněž se podařilo nepodlehnout meteodoomsayingu, takže fajnové akci nemohlo už nic zabránit.

Jizerské tisícovky 2013

21. ledna 2013 v 13:07 | Aleš
Po dvou letech jsem se zase těšil na účast na této tradiční akci. Ale to by nebylo normální, kdyby věci šly hladce. Nejprve odpadl kolega co měl k nám letos přidat a ve čtvrtek večer začalo být blbě i mě. Se vztekem jsem si vzpoměl, jak pro mě dopadly nedávné SSaN, které jsem proležel v posteli. V pátek se situace trochu zlepšila a tak jsem si řekl, že horským vzduchem nejlépe zlikviduji chorobu a vyrazil jsem směr Tanvald.

Zase Stubaiky, tentokráte z nouze

27. března 2011 v 18:33 | Aleš
Na letošní sezónu byl domluven nějaký větší skialpový podnik spolu s Cipískem, Davidem a Martinem. Díky různým problémům však byla akce dvakrát přeložena. Když už bylo počasí a z původních čtyř lidí měli čas alespoň tři, tak se problémem ukázala rezervace míst na chatě. Buď jen s polopenzí asi 45 Éček nebo jinde to vůbec bylo plné. Nakonec jsme tedy zvolili variantu, že já a David budeme spát v autě a Martin bude spát venku. Cipísek bohužel nemohl. Tak jsme ve čtvrtek brzo ráno vyjeli.

Telegrafická zpráva z víkendu

15. března 2011 v 7:18 | Lenka

Jelikož počasí vypadá dle modelu hezky, chci si jet ještě zalyžovat. Aleš nic nenamítá, tak v pátek večer se rozhodujeme jet někam blízko do Rakouska. Sněhu nikde není dostatek, tak jedeme na ledovec Kaprun.

Dolomity - Sella

28. února 2011 v 20:14 | Lenka
Blíží se konec týdne a opět diskuse, kam na víkend. Že bych chtěla na sjezdovky je jasná věc, ale kam? Rakousko, nebo Itálie? Zkoumání počasí je vždy hlavní téma. To by asi měl být zákaz sledovat, protože to je pak strašné dilema. Každou hodinu se to mění a pak z toho člověk má hlavu jak balon. Jelikož máme tři dny, tak by to asi chtělo někam dál. Zda brát skalpy je další otázka. Já bych docela chtěla na jeden den aspoň, ale zase půjčovat si pípák na tři dny a jít na výlet jednou mi přijde docela jako vyhozené peníze. Já si chci zajezdit, tak nakonec se rozhodujeme jen na sjezdovky. Vím, že Aleš zrovna sjezdovky nemusí, ale snad to pro jednou vydrží. Na skialpy se snad podívá s kamarády…Kam na sjezdovky se nakonec dohodneme, že se podíváme do Itálie. Jaké středisko zvolit je další téma. Nakonec vybíráme okolí skupiny Sella. Aleš zde byl kdysi lézt, tak se aspoň podívá, jak to tu vypadá v zimě. Já jsem zde nebyla, tak tím lépe. Mě jde hlavně o to si zajezdit a podívat se do hor.

Rekonvalescence v Jizerkách

12. února 2011 v 21:13 | Lenka
Bezkar
V týdnu zkoumám počasí v Alpách a i u nás. Chtěla bych někam za sluníčkem a nejlépe do hor. Ač mám zlomený palec, nechce se mi být už prostě doma. Naštěstí mám sundavací dlahu, tak není problém palec zafačovat jinak než to mít v dlaze. Asi je to nápad blbý, ale jde to… Zkouším doma brát hůlku do ruky, udržím ji, tak není co řešit. Ještě to počasí…

Opět ve Stubaikách

8. února 2011 v 19:58 | Aleš
skialp
Že Stubaiské Alpy jsou oblíbený cíl mých skialpových výletů dobře ví každý, kdo trochu sleduje mé deníky. Proto jistě nikoho nepřekvapí, že první (a snad ne poslední) výpad této sezóny mířil právě do této oblasti. Vyrazili jsme s kámošem Cipískem a zase byl výlet koncipován jako tůry z mého "karavanu" do hor s návratem zpět k autu. Jestli se výlet vydařil, na to dává odpověď tento deník.

Podél Mumlavy do hor

29. ledna 2011 v 20:43 | Lenka
Bezkar
Tento víkend jsem měla za úkol vyzkoušet koleno po obstřiku, tak jsem chtěla dělat něco pořádného, ať se to pořádně vyzkouší. Nejdřív jsem chtěla na skialpy, pak jsme je zavrhli, že tak daleko jet a něco zkoušet se nevyplatí. Nakonec jsme se domluvili, že pojedeme na běžky. Aleš vymyslel výlet do Harrachova. Jelikož mám běžky po mamče, jsou starší jak já, tak jsem se rozhodla, že pořídím nové. V pátek během polední pauzy jedu kupovat běžky. Mám vše -
vázání, boty i lyže. A už se nemůžu dočkat, až je vyzkouším.

Sněžka na druhou

24. ledna 2011 v 18:36 | Aleš
Bezkar
Stejně jako minulý, předminulý, předpředminulý ... rok jsme vyrazili na firemní hory. Tentokráte podmínky extrémně přály mým "tajným" výletům na Sněžku. Pro první vrcholový útok, a jako rozcvičku na sobotu, jsem zvolil jižní hřeben, kterým jsem dosud nikdy k vrcholu nestoupal.

Jizerské tisícovky 2011

17. ledna 2011 v 17:23 | Aleš
ANEB DEŠTIVÝ 30. ROČNÍK
Rok se sešel s rokem a opět přišel čas, kdy Cipísek přeposílá pozvánku na tuto tradiční akci. Obvykle se účastním s periodou 2 roky protože se mi termín akce často tluče s firemníma horama, ale tentokráte to vyšlo už po roce. Po loňském velice podařeného působení byly ambice značné. Ale člověk míní ....

Sezóna (ne)končí

19. dubna 2010 v 7:34 | Já
skialp
Znáte to, sotva se něco slušně rozjede je konec a člověk si říka "ještě alespoň jednou ..." tak vyrazí a místo, aby si tedy dal pokoj říká si pak "možná by to ještě šlo ... ". Tak přesně s touhle motivací jsme s Lenkou opět naházeli krámy do auta a v jednu v noci vyrazili do našeho oblíbeného Kühtai. Je to sice skoro už trapné, ale hlavní výhodou tam pro nás je to, že leží relativně vysoko, takže je tam (skoro) jistota sněhu. A také proto, že vetšina tůr zde má převýšení mezi 500 - 1000 metrů, což je zhruba to, kam můžu Lenku vytáhnou, aby jsme to oba přežili v duševní pohodě.

Okolí Rudolfky

6. dubna 2010 v 6:59 | Já
skialp
O velikonocích jsme se s Lenkou domluvili, že vyrazíme na salónní skialpové tůry do Dolomit. Jak už je tuhle sezónu skoro tradicí, celý týden je krásně a na víkend předpověď na prdlačku. Neděle a částečně pondělí mělo stát za kulový. Protože Dolomity jsou přece jen dost daleko oprášili jsme před dvěma týdny z důvodu špatného počasí zrušený výlet do okolí Rudolfshütte. Což je klasika klasik a těžko si představit vhodnější místo pro začínající skialpinistku. To se bude Lence líbit. Předpověď pro Rakousko nebyla o nic lepší, takže jsme obětovali den dovolené a vyrazili již ve čtvrtek večer.

Víkend Goldberg-Gruppe aneb skialpová klasika

30. března 2010 v 8:37 | Já
skialp

Protože během vrcholné zimy nás pronásledovala nepřízeň počasí, nemoci a jiné nepříznivé okolnosti, snažím se ještě teď dohnat co se díky tomu promeškalo. Sice tím třeba trpí jarní ježdění vody, ale jsou to akce domluvené dlouho dopředu. Takže uvádím takový jako rychlodeník z akce.

Opět v Kühtai

22. února 2010 v 7:20 | Já
Týden se sešel s týdnem, ale jako by se nic nezměnilo. Zase noční jízda na Mnichov a dále do Alp. Tentokráte jedu s Lenkou a míříme do Stubaiských Alp konkrétně do lyžařského střediska Kühtai. Již jsem zde byl předminulou sezónu s Klárou. To je ostatně i důvod proč sem jedu znova. Je to tu pěkné a vím co nás čeká. Proto vyrážíme na vrchol, na kterém jsem již byl - Wetterkreuz 2591 m.

Kalte Nacht, gute Nacht

17. února 2010 v 6:21 | Já
Ranní šero pomalu začíná pronikat ojíněnými okny auta. Už delší dobu nespím, poslouchám muziku a odolávám dotírající zimě. Povylezu ze spacáku, abych se podíval kolik že je venku vlastně stupňů. Mínus devatenáct. No to je teda kotel. Zase zalézám zpátky. Ještě, že vnitřek auta je vyhřátý na příjemných mínus jedenáct. Vstáváme a snídáme. Paštika mi na kost zmrzla a tak baštím sušenky. Při jídle vzpomínám na včerejší tůru.

Deníček z firemních hor

9. února 2010 v 10:44 | Já
Tradiční firemní akci na horách obvykle využívám k tomu, abych trochu provětral běžky. Velice často je to pro mě jediná příležitost za rok a tak je nutné ji využít. A to pokud možno beze zbytku zužitkovat všechny tři dny. Nejinak tomu nebylo ani letos.

Fotky z Lungau a jedna poznámka

27. ledna 2010 v 8:51 | Já
Tak jsme zpátky z prodlouženého víkendu v Rakousku. Stav zdejších sjezdovek vcelku dobrý. Sněhu málo. Nějak to sjezdovkování a lyžařská subkultura kolem není pro mě. Navíc zasněžené vrcholky okolo a krásné počasí pro mě byly jako červený hadr pro býka. A tudíž touha vyrazit někam dál byla velká. Zvládnul jsem to, ale nakonec bez újmy na duševním zdraví.

Pár fotek tradičně na Rajčeti

Jizerské tisícovky 2010

18. ledna 2010 v 7:21 | Já
Minulý rok jsem se nezúčastnil, ale letos mi to opět po dvou letech vyšlo a tak v šest hodin ráno zase postáváme s Cipískem na zastávce v Tanvaldu. Jedeme na tradiční akci Jizerské tisícovky. Smyslem je objet na běžkách všechny Jizerské kopce vyšší než tisíc metrů za jeden den. Do trasy patří i Stog Izersky na Polské straně a také bonusvrch Milíř, kterému do tisícovky mnoho nechybí. (I když snad podle nějakých nových měření tech tisíc metrů má)
Kromě nás dvou se do motoráku co přijel cpe s běžkami v rukách roztodivná společnost. Povětšinou tradiční účastníci, ale i lidé, kteří teprve mají poznat o co jde.

Dvojpytel na Dent Blanche

9. července 2009 v 15:19 | Já
Dent Blanche, neboli Bílý zub je nádherná hora ve Walliských Alpách ve Švýcarsku. Vypíná se vysoko k obloze na dohled od Matterhornu známějšího to symbolu země čokolády, nožíků a kukačkových hodin. O dostoupení jejího vrcholu jsem se již jednou pokoušel na ostudné akci před pěti lety. Jak se mezi horolezci říká pověsil jsem tam pytel. Letos nadešel čas tento pytel sundat.

Tak už jdeme do Finále ...

14. května 2009 v 9:07 | Já
Původně plánovaná skialpová velkotůra se opět nekonala, což už se stává takovou pěknou tradicí. Místo týdne ve vysokých nadmořských výškách jsme nakonec realizovali jen prodloužený víkend nedaleko Středozemního moře naplněný lezením v oblasti Finale Ligure. Obvyklý deník ve stylu - "ráno jsme vstali, sbalili věci, vylezli jsme cestu XYZ, přešli jsme, zapytlili jsme, přešli jsme, atd." tentokáte nepíši takže spíše telegraficky jen pár postřehů.