DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Vydra s Blanicí

19. května 2014 v 18:33 | Aleš |  Kajak divočák
Snad proto, že chtěla příroda vodákům vynahradit mizernou jarní vodu. Nebo prostě proto, že došlo k té správné kombinaci tlakových výší, níží, studených front a dalších meteonesmyslů. Otevřela se před víkendem nebeská stavidla a začal od Ostravy do Aše smáčet zemi déšť. Což se projevilo v korytech řek a také na komunikačních linkách mezi vodáky. Mobilní operátoři si mnuli ruce, stránka s vodočty řek zažívala DOS útok vodychtivých vodáků inu klasika když je voda v Českém království.

Ač původní domluva s Mirčusem zněla na Orlici a Zdobnici, ráno v šest obracíme pozornost spíše k Šumavě. Pěkně nastoupala Vydra. Tu nemám sjetou a navíc za týden dostane zase ban od ochranářů až do víkendů příštího jara. Tedy domluveno - Vydra a Čeňkárna. Lenka naštěstí má pochopení pro tyhle občasné výstřelky a není problém dnes vyrazit. Tedy nebyl by kdyby nedělala problémy druhá ženská co mám doma, tedy Adélka. Ta chce mermomocí s tatínkem na vodu. Úspěšně tak při mém časném odchodu probudí hlukem na chodbě celý dům.

Při posledním kouknutí na vodočty jsem zaznamenal, že nastoupala i horní Blanice. Když jsem tohle zmínil Mirčusovi, tak to bylo jako zamávat bejkovi před nosem červeným hadrem. Evidentně to také ještě nejel a dlouho už chystá. Tak jako já. Valíme to na Modravu, kde na nás čeká Žralok s nějakým kámošem. Na soutoku, kde vzniká Vydra soutokem Roklanského a Modravského potoka, nás tak stojí pět. Já, Mičus, Hanz, Žralok a jeho kámoš. Ještě nám po cestě volala jakási Borůvka, ale ta to na nasedačku nestíhala a přidá se po první jízdě.

Pendlíme a vyrážíme na Vydru za cca 80cm na vodočtu. Pěkně se vezeme po zlatohnědé řašeliništní vodě, kterou mám tak rád. Žralok dost bojuje se svým čůradlem. Nezkontroloval si baterku a platí za to daň v podobě vylévání lodě v teplejch. Žádné čerpadlo. Jinak je jízda moc pěkná, ale krátká. Rokujeme co dál a pak vyrážíme odškrtnout si horní Blanici. Před tím volám Borůvce a smlouváme si sraz ve Vimperku. Kluci v autech přede mnou Vimperkem jen proletí a tak za cenu několika dalších telefonátů ji naviguji k nám a pak už frčíme všichni společně k Blanici.

Začíná celkem solidně pršet. Blanice už nemá tak pěkně barevnou vodu jako Vydra, ale pěkný potok to je. Stav je něco pod 120 cm, ale rychle voda padá. Skupina posílená o zástupkyni z KKK (Klub Krásných Kajakářek) vyráží do vod Blanice. Ta se pomalu rozpinkává a přichystává na nás první strom co musíme přenést. Přichází známý jez u mlýna s pěkným válcem. Většina ho přenáší a jedeme dál. Blanice se začíná zakusovat do pěkného lesnatého údolí se skalami a řeka se stává zábavnou, ale je znát jak nám ubývá voda. V některých místech se nedá zvolit rozumná stopa a člověk to prostě musí předrncat a jen se v duchu omluvit své loďce.

Krajinově a i vodácky je to tu super jen by to chtělo vždy tu pověstnou stopu vody pod kýlem. Jízdu nám "zpestřuje" několik dalších stromů ve vodě. Něco se dá objet něco přenášíme. Smůlu si vybírá Žralok, který v šutrech zalomí list pádla. Bez náhradního pádla nezbývá než pomocí dlahy z klacků a tesa pásky pádlo alespoň trochu vyspravit. Jízda to asi není nic moc, ale co se dá dělat.

Údolí se začíná otevírat, voda zkliďňovat, ale pořád příjemně teče a meandruje. Žralok kupuje nějaké troska pádlo od nafukovačkářů, kteří balí lodě na břehu. A zase se jede dál. Pořád leje, ale což. Je to už celkem dlouhé a doma děcka pláčou nemajíce tatínka doma. Pak už se vynořuje auto na břehu a s ním vysedačka. Bylo to krásné. Naštěstí není nutné, abychom se museli účastnit závěrečného pendlu a tak vynecháváme pozvání na bábovku a s Hanzem svištíme domů. Trochu nás zdrží zácpa u Jesenice a tak jsme doma až na osmou hodinu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.