DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Sázava last second

26. května 2014 v 19:55 | Aleš |  Kanoe turistika
Tak tahle akce se nedá nazvat last minute, to bylo last second. V noci na neděli jsme se předdomluvili a ráno v sedm se definitivně domluvili, že s Šášou vyrážíme na Sázavu nedaleko naší chajdy. Musím rychle domů zajet vyzvednout loď a pak už rovnou do Chocerad, abychom stihli vlak do Sázavy.

Tam nás trochu překvapuje zvýšený stav Sázavy. Včera jsme se výše po proudu procházeli a zdálo se, že páteční bouřky ji tolik nezvedly. Ale voda z bouří teprve teď dotekla sem. Voda má barvu světlejšího kakaa a docela táhne. Zjišťujeme stav v Nespekách. Je tam 129 cm což odpovídá nějakým 40 kubíků. To už je slušná voda, ale žádná povodeň to není. Navíc úsek co pojedeme je ZWčko, který známe a je tam jen jeden jez před kterým není problém zastavit a přenést. Vlak nás dováží do Sázavy, kde dáváme zmrzlinu, nafukujeme lodě a nasedáme na rychle proudící kakao.

Adélku bohužel začal trápit nějaký zánět očí a tak trochu vyvádí a pak naštěstí v lodi usíná. Kousek za Sázavou na Šášu pokřikuje nějaký chatař, že "má odvahu". Asi na něj působí jako ukázka nezodpovědního rodiče. Když jej míjíme tak se raději dívám jinam a tvářím se, že tu nejsem ani já ani Lenka ani žádné dítko.

Přenášíme jez Pyskočely. Bohužel ze břehu není vidět jak to vypadá v retardéře, jinak bych si ji sjel, ale nechci tu teď experimentovat, když spěcháme, kvůli Adélce a jejímu zánětu co původně vypadal jako neškodná alergie, ale pěkně se rozjel. Nasedáme do proudu pod jezem. Projíždíme peřejkou za mostem u hospody Na Marjáně. Ještě jedn apeřejka nás pohoupe u rekreačky a to je vše. Adélka jak se prospala tak v druhé polovině je více v pohodě než na začátku. Přistáváme v Choceradech u ústí Veseckého potoka a lodě vyneseme tunýlkem přímo k autům. Honzík se válí na dece a Adélka mi pomáhá s očistou a sbalením lodě.

Akci zakončujeme u nás na chajdě skromnou zahradí párty s grilováním.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.