DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Vinařské stezky

6. května 2009 v 13:58 | Já |  MTB
V dlouhodobém plánu jsem s prvním květnovým svátkem počítal pro návštěvu Rakouských řek. To, ale nakonec nedopadlo. Zejména pro organizační podcenění. Nakonec jsme s Lenkou oslovili Davida a Ilonu z Hradce, zda by nevyrazili do Rakous na kola. Dohoda se uzavřela rychle, jako cílová oblast se zvolila vinařská oblast Dolního Rakouska sousedící s naší jižní Moravou, David zajistil obytné auto a mohlo se vyrazit.

Ve čtvrtek večer jsme se tedy přesunuli škodivkou do Hradce a ještě na noc vyjeli obytným VW. Na cestě jsme přespali kdesi v polích u Černé hory a ráno pokračovali za naší první vyjížďkou po vinařských stezkách. Jako první okruh jsme vybrali stezku Blauburger a jako počátek městečko Asparn. Trasa nás vedla polema i lesy po dokonale značeném okruhu vedeném po šotolinových či asfaltovaných cestách. Místy i po silnicích.

Okruh jsme jeli proti směru hodinových ručiček. Kousek před cílem v Mistelbachu nás přepadla bouřka, kterou jsme přečkali schováni pod střechou nad vchodem do supermarketu. S ukončením deště jsme konečně mohli pokračovat a urazit těch pět kilometrů co nám zbývalo k autu. Celkově jsme ujeli příjemných 56 kilometrů mírně zvlněnou skoro až rovinatou krajinou. Na večer jsme se přesunuli na Moravu a zabydleli se kousek za Valticemi v lese. Večer dobroty, vínko, historky, plány do budoucna prostě příjemně strávený večer.

V sobotu se motor auta nestačil ani pořádně ohřát protože jsme jeli jen do Valtic. Včera jsem zmínil, že by jsme si mohli dát tu etapu co vede částečně naším územím a nakonec z toho bylo naplánování čistě vnitrozemské etapy a hlavně důkladného projetí a prohlídnutí Valticko Lednického areálu, který je chráněn UNESCO. Projíždíme, kolem krásných stylizovaných staveb zoztroušených jen tak v lese například Randesvous, Tři Grácie, Janův hrad a další.

Nakonec se dostáváme přímo do Lednice. Kola zamykáme do stojanu a jdeme na procházku parkem. Baštíme zmrzlinu a také prohlížíme zdejší minaret. Po návratu ke kolům a opětovném vyjetí pokračujeme k další památce - Obelisku. Za ním se, ale trochu ztrácíme, protože nemáme mapu.

Posléze se objevujeme v Rakvicích. Zde je mapa a také cukrárna, takže další zmrzlina končí v našich útrobách. Pak už víme kudy, tak najisto míříme zpět do Valtic. Jedinou nepříjemností se stává lepení defektu na lenčině kole. Mám podezření, že když je unavená kolo záměrně propíchne, aby se na chvíli zastavilo. Ve Valticích kupujeme vína a jedeme na naše místo v lese začít další afterparty. Dnes se cyklocomputery zastavily na hodnotě 60 km.

Neděli začínáme přejezdem do Rakouska a hledáním kde zaparkovat ve městečku nebo spíše vísce se jménem Hagendorf. Nakonec zastavíme u nějaké cisterny na naftu nejspíše tankštele pro nějaké štědře dotované rakouské zemědělce. Po chvíli přichází nějaký chlápek, tak mu předhazujeme Davida, aby si poklábosili. Snad je to OK a dnes tu vyjímečně smíme parkovat. Chvíli po té co odbloumá pryč přijde zjišťovat nějaká všetečná babka z domku naproti, co jsme zač. Opět používáme trumf v podobě Davidovy excelentní němčiny. Pro babku je na závěr rozhovoru docela šok, že nemluví s vídeňákem, ale čechem z Hradce. To už je, ale čas vyrazit na další zdejší okruh pojmenovaný podle odrůd vína. Tentokrát jsme zvolili 41km dlouhý Neuburger. Začínáme rovinkami v polích, na kterých se to jen hemží vysokou zvěří a také zajíci. Za vsí Gaubitch přichází konečně trocha kopečků. Později se napojujeme na okruh Blauburger, který jsme jeli v pátek. Podle mapky umístěné podél cesty vymýšlíme zkratku, aby jsme se vyhli Asparnu, kde už to známe. Naprostou náhodou tak nacházíme cestu krásným údolím asi tím nejhezčím, kterým jsme tady jeli.
Za vsí Atmannsdorf sílu ještě prověří poslední, ale nejvydatnější stoupání na dnešní trase a pak už pěkně z kopečka až k autu. Frčíme tak, že Opičňák co mi kouká z batohu si musí držet čepici, aby mu neuletěla. Zbývá už jen zbalit věci, naložit kola a vyrazit domů. Opět další povedený výlet.

Další pohodové trasy třeba v článku Trasa 15. a 16. - Okolo Chlumu u Třeboně

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.