DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Březen 2009

Muži versus ženy - experiment s kachnami

27. března 2009 v 15:06 | Já |  Obecné
V poslední době jsem sjížděl několik menších potoků a říček. Jak si tak spokojeně jedeme po vodě, často se stane, že dojedeme kachny sedící jako my na hladině. V kajaku a mávájící pádlem vypadáme asi dost hrůzostrašně a tak kachny odledí dolů po proudu o pár meandrů níže. Za pár okamžiků, dle rychlosti toku, je dojedeme a situace se opakuje. Evidentně jejich inteligence není moc veliká, (Asi jako průměrný poslanec) takže je pronásledujeme třeba 16 km. Nedávno na Kocábě jsme podobně pronásledovali kachnu a kačera. Po asi třech cyklech kačer tedy samec (!) správně vyhodnotil situaci a na rozdíl od kachny, kterou jsme štvali před sebou ještě několik kilometrů, nás přelétl proti proudu a měl na zbytek dne klid. No není lepšího důkazu větší inteligence samců? Noooo možná je to důsledek větší lenosti, ale lenost je přece matkou pokroku. Takže přátelé sledujte kachny!

POZOR, neposílat tento článek na gender studies, feminismus.cz a podobným fanatickým organizacím!

SSaN i v tomto roce

26. března 2009 v 15:52 | Já |  Pozvánky na akce!
Tak přátelé, je to zde! V neděli nám změní čas na letní, čímž se radikálně prodlouží doba, kdy je po práci ještě vidět. A to je ten pravý impulz znovu obnovit tradici popracovních výjezdů na kole do severního prostoru. Co vy na to? Přidáte se? Opět budou zájemci vždy informováni mejlem. Při dostatečné chuti a alespoň přijatelném počasí se již první kratší výjezd koná 30.3. tak neváhejte a vyjevte mi svůj zájem. Detaily a zda akce platí domluvíme se zájemci v neděli večer. V severním prostoru naviděnou!

Mapu prostoru a další info v článku Domácí terény 2 - Severní prostor

Kocába za malé vody (aktualizováno - VIDEO)

18. března 2009 v 6:44 | Já |  Kajak divočák
Po sobotní Lomnici, jsme udělali opět konkurz na turistu jehož vítězem se stal zase Radek. Nutno sebekriticky přiznat, že toto výběrové řízení nebylo úplně průhledné neboť Radek byl jeho jediným účastníkem. Inu inspirovali jsme se v komunální politice. Za cíl na neděli jsme si zvolili Kocábu. Což je potok pramenící u Dubna u Příbrami, který na svém opačném konci ústí do Vltavy ve Štechovicích.

Lomnice aneb jarní voda se zeptala

16. března 2009 v 7:51 | Já |  Kajak divočák
Vody je stále v řekách dost a tak není nad čím váhat a o víkendu se jede na vodu, když už se ty skialpy zase zrušili kvůli lavinové čtyřce. Ráno přijet pro lodě, do auta přidat kolo a vyrazit. Kam? Tentokráte jsem zvolil jihočeskou říčku Lomnici, která je od Prahy nějakých 85 kilometrů. Konkrétně úsek z Mirotic až k soutoku se Skalicí.

Střela na druhý pokus

9. března 2009 v 10:02 | Já |  Kajak divočák
O tom, že bych si rád sjel řeku Střela jsem uvažoval již delší dobu. Vlastně asi od chvíle kdy mě na ní upozornil spolužák Ota Valášek. Pamatuji se, že bydlel ve městě Chomutov, kam teď s oblibou jezdí Kocáb a další pseudohumanisté hájící práva nepřispůsobivých před exekutory. I nu někteří mají to právo si půjčovat, ale povinnost platit se jaksi nedostavuje. Ale to sem nepatří. Když jsem viděl, že všude se vyhlašují SPA a Střela má "jen" 30cm nad limitem, rozhodl jsem se nezaváhat, navázat lodě na střechu, rozebrané kolo dát na zadní sedačky a s Lenkou v sobotu na Střelu vyrazit.

Alešovo desatero aneb co se mě týče můžem

5. března 2009 v 7:31 | Já |  Obecné
Tuto sbírku mouder už jsem jednou vypustil do světa na webu našeho horolezeckého oddílu, ale ne všichni co chodí sem navštěvují i web AKA a naopak. Již od prvních výletů kdy jsem začal podnikat různé tůry, čundry, později chodil lézt, či na skialpy a podobně. Velice často se mi stávalo, že jsem třeba půl hodiny postával s batohem na zádech a čekal, kdy se konečně zbytek vyrazí (ráno z chaty, od auta, z místa kde se přenocovalo, atd.) nebo kdy se konečně půjde dál. (po zastávce na svačinu, močení, mazání opalovacím krémem, převlečení, atd.) Vzpomínám třeba jak minulý rok na Otavě jsme s Lenkou postávali nad hromádkou věcí co si budeme brát do lodě a ostatní teprve lezli ze stanů. My už měli sbalený stan, uložené věci do auta, snídani v sobě, ranní hygienu za sebou, atd. Člověk by řekl, že pořád někam spěchám, ale není to tak. I když jsem záměrně dělal vše pomalu, abych nemusel čekat, dopadlo to stejně. Proto zde opět přináším své desatero mouder. (Když už se tahle stránka tak jmenuje)

Kačák - další zářez(y) na lodi

3. března 2009 v 12:13 | Já |  Kajak divočák
Vodohospodáři v očekávání prudkého tání co mělo přijít (a přišlo) o víkendu upoušteli co se dá a voda díky tání opravdu stoupala. To byl ten pravý čas probudit loď ze zimního spánku a trochu se povozit. Snažil jsem se zlákat kdekoho, ale nakonec v síti uvízl jen Dvořkin. Bohužel tálo to až moc a 150 cm na Sázavě nás přesvědčilo o tom, že by jsme se měli podívat po nějaké alternativě k původnímu plánu Krhanice - Pikovice. Nakonec jsme se spojili s Henrym a spol, kteří mířili na Kačák.

Jak jsme opět podlehli doomsayingu

3. března 2009 v 9:16 | Já |  Lezení a hory
Tradičně jednou za zimu jezdíme s Cipískem a Davidem na prodloužený víkend na skialpy do Rakouska. Říkáme tomu regenerační víkend a více než o ambiciózní sportovní podnik jde o pohodu a o to se vidět. Letos však mi skialpy nějak nevychází. Už jsem čtyři víkendy zrušil kvůli Meteo doomsayingu. Tentokráte byla evidentní snaha jet, protože na této akci nám opravdu záleží, ale zasáhl do hry spíše než meteo tak avalanche doomsaying. Hlavní alpský hřeben ve čtyřce hovořil jasně. Táhnout se do až Dolomit nebo na nějaké malé kopečky v Korutanech, zase přišlo některým zbytečné. Takže opět odklad.