DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Trasa 7. - Posázavím z Uhlířských Janovic

28. dubna 2008 v 8:15 |  MTB
Délka: 44km
Převýšení: 791m
Z náměstí v Uhlířských Janovicích po zelené do Ratají nad Sázavou. První část je trochu cestě rozbordelená od lesáků, ale dál už to polními cestami jde. V Ratajích je asi nejzajímavější hrad Pirkštejn. Dále po červené pod vrchem Iváň. Po silnici skrz Malovidy, dále po žluté vhůru. Mimo značené cesty po lesní asfaltce pod vrchem Čihadlo. Po trochu příliš frekventované silnici zpět na kopec a neznačeně dolů. Zleva se opět připojí žlutá značka a tou se dále necháme vést přes brod do Vranic a po silnici dolů k Sázavě. (pěkný a peklně rychlý sjezd po silnici) Přejedeme silnici č. 125 a kousek před nádražím odbočíme vlevo podél plotu po zelené značce. Pěkná pěšinka nás vede kolem Losinského potoka. Ten musíme překonat po lávce. (zkuste to na kole) Stále neopouštíme zelenou značku. Jedeme dnem údolí po lukách. A dáváme pozor, aby jsme neminuli místo kde cesta míří vlevo vzhůru do Losin. Cesta vede pěkným úvozem. Jen doufáme, že se proti nám nevyřítí idioti na teréních motorkách, které jsme před chvílí viděli jet vzhůru. Hovada jedny blbý. Zase se sjíždí zpět do údolí potoka a míří vstříc Petrovicím II. Je zde pěkný kostelík. Dál už jen dojedeme po zelené až do výchozího bodu.
Již se stalo tradicí vyfotit pro Cipíska na našich výletech cokoliv souvisejícího se železnicí
Pirkštejn
Od Pirkštejnu dolů k Sázavě
Opět něco pro Cipíska
Brod na žluté před Vranicemi
Občas to na kole nejde. (zelená značka kus nad Kácovem)
Po lukách podél Losinského potoka
Losinský potok
Stoupání do Losin (pozor na idioty na motorkách)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.