DROBNÉ AKTUALITY:
17.9.2013 - Rubrika "Voda a okolí" roztžena na více rubrik podle použitého typu plavidla.

Stubaier Alpen - Kühtai

31. března 2008 v 8:07 | Já |  Lezení a hory
28.3. Po odvolání akce Haute Route, zůstal prostor co s víkendem slibujícím krásné počasí. Plechy odmítl vyrazit s tím, že jen na víkend se mu nechce, že by se nevyspal. Hlavním problémem tak bylo jak se do Alp dostat. Zbývala jen má stará škodivka 125. Protože jsem trochu podlehl každoročnímu vymývání mozků, že bez zimních pneumatik to prostě nejde, nechtělo se mi vyjíždět do 2020 metrů nad mořem, ale předpověď byla slibná. Prý již nebude sněžit a v Rakousku mají silnice jistě uklizené. Padá tedy rozhodnutí jet.
Od Rozvadova vytrvale prší, nad Innsbruckem padá mokrý sníh. Tankujeme u Zirlu a nabíráme výšku směrem na Kühtai, které je i naším cílem. Sněží. Silnice, je ale jen mokrá. Kam asi až vyjedeme? V prudších kopcích musím sáhnout až pro jedničku. Postupně se objevují koláče sněhu i na silnici a nakonec je silnice pokrytá čerstvým sněhem zcela. Ale opět se ukazuje, že OR34, které máme na kolech, drží (skoro) jak přibité a za chvilku jsme na sedle v Kühtai. Pár cvičných smyků při otáčení a parkujeme.
29.3. Sedíme v autě a vytrvale sněží. Pak se ale roztrhává oblačnost a my se rozhodujeme vyrazit na tůru. Vybíráme si tu co jsme měli původně na neděli, protože by měla být bezpečnější z hlediska lavin. Sjíždíme po sněhu na nižší parkoviště. Opět se i při strmém klesání a kličkování mezi chodci s lyžemi v rukách osvědčuje model OR34.
Vyrážíme vzhůru po stopě údolím Mittertal. Uvidíme kam nás stopa zavede. Když se stopa rozdělí následujeme skupinu co pokračuje k našemu původnímu cíli Hintere Karlesspitze 2641 m. Kousek musíme jít s lyžemi na batohu, což je pěkný opruz. Na rameni vrcholu to skupina v jejichž stopách jsme stoupali balí. My chceme jít až na vrchol od čehož nás jakási buchta odrazuje, že prý je to strmé. Ale my jsme češi! A ti jak známo v horách nebezpečně riskují. Aby jsme podpořili tuto tradici, jdeme se na ten strmý výšvih podívat z blízka. A když už jsme tam, tak si ho bez lyží dáme až na vrchol. Je tu dobrý sníh a nic nebezpečného na tom není.
Vrcholový "nebezpečně strmý" hřebínek na Hintere Karlesspitze 2641 m

Z vrcholu si prohlížíme okolí a přemýšlíme co dál. Rozhodujeme se sjet do vedlejšího údolí. Sjezd je to díky čerstvému sněhu naprosto úžasný. Po kolena prašanu a jupí dolů. Sníh kolem víří. Zase nalepit pásy a připékáni sluníčkem míříme k dalšímu vrcholu. Tentokráte na Wetterkreutzkogel 2591 m . A pak už sjet dolů k silnici a asi kilák po ní k autu.
Wetterkreutzkogel 2591 m
30.3. Noc v autě je klasika. Ráno je pěkně omrzlé zevnitř a než vyjedeme musíme pěkně škrábat. Vyjíždíme zpět nahoru do Kühtai a vyrážíme mezi prvními skupinami. (to se později ukáže jako velká výhoda, těch lidí co se sem dnes vydalo bylo opravdu hodně) Vystupujeme k hrázi přehrady a pak travezujeme namrzlý svah nad ní. Svah končí v popraskaném ledu a vodě. Doufáme, že tam nehupneme a přemýšlíme nad tím co asi bylo na té žluté ceduli, kde varovali před jakýmsi život ohrožujícím nebezpečím. Ještě, že neumíme německy a můžeme tak být v klidu. Traverz je nepříjemný a dlouhý, ale pak už cesta míří k vrcholu a my rychle nabíráme výšku a za chvíli jsme pod vrcholem. Posledních pár metrů zase bez lyží. Rozhled z vrcholu Sulzkogel 3016 m je úchvatný. Krom hor není nic jiného vidět. Zase se potvrzuje to co říkám neustále. Stubaiky jsou nejvděčnější skialpové hory. Alespoň z těch dobře a rychle dostupných z Prahy. Sjezd je dobrý, ale docela krátký a traverz nad přehradou i vychutnáváme ještě jednou.

Pak už jen zadržet dech a zkusit nastartovat. Chytlo to, tak hurá zpět do Čech. Při výjezdu z Zirlu nahoru ještě zdržíme množství aut, když se vlečeme na dvojku, a pak už jen nuda dálnice až do Prahy. Ještě tedy po cestě dolít olej a výlet je úspěšně završen.
Na závěr musím ještě vyslovit Kláře velikou pochvalu za to, že to bylo po dlouhé době na akci poprvé, kdy měl někdo sbalené věci (a co se jeho týkalo jsme mohli) dřív než já a čekal na mě. Jen tak dál a více takových.
Už je dokončené i Video z akce

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.